היתר בניה – כדאי או לא כדאי לעשות?

האדריכלית ומומחית הרישוי מרים בסקון התראיינה לרשת 13 והסבירה מדוע במרבית המקרים היתר בנייה הוא לא רק כדאי אלא הכרחי – לא רק מסיבות חוקיות, אלא ככדאיות כלכלית ומעשית.

בראיון היא חשפה את המחיר האמיתי של בנייה ללא היתר: קנסות כבדים, צווי הריסה, סירוב משכנתא מצד הבנקים, ביטוח שלא מכסה נזקים בחלקים לא חוקיים, ואפילו רישום פלילי שעלול לפגוע בקריירה. בסקון הדגישה שהמפתח להליך חלק הוא בירור זכויות מדויק עוד לפני שמתכננים קו אחד – "לפני שמתכננים אפילו קו אחד, אני רוצה לדעת בדיוק מה מותר לבנות על המגרש הזה" – וכי עבודה עם אדריכל מנוסה שמכיר את הוועדה המקומית יכולה לקצר משמעותית את התהליך ולהבטיח שהבקשה תעבור כבר בפעם הראשונה.

לכתבה המלאה >

לעוד כתבות

איך בונים וילה שעובדת ולא רק נראית טוב?

מה משתנה בתכנון המרחב המוגן בדירה?

איך להתמודד עם ההקשחות לקבלת היתר בנייה

תב"ע נקודתית - זה הדבר שבעלי מגרשים חייבים לדעת על זכויות הבנייה שלהם

רח׳ הירקון 36, תל אביב
רח' הרי טרומן 29, י"ם
סטודיו מרים בסקון אדריכלים
הפרויקט שלכם
מתחיל כאן
השאירו הודעה ונחזור בהקדם




    תפריט נגישות